Spær betalingskort

Du har følgende muligheder for at spærre dit betalingskort.

I åbningstiden
Her kan du kontakte Skjern Bank på tlf. 9682 1333 eller henvende dig i din lokale afdeling, som du finder via linket herunder 

Find din afdeling

Udenfor åbningstiden
Her kan du kontakte Nets døgnet rundt på følgende numre:

Dankort og Visa/Dankort

  • Tlf. 4489 2929

MasterCard

  • Tlf. 4489 2750

Indsigelser betalingskort

Hvis du har handlet på nettet og betalt med dit kort har du i en række situationer mulighed for at gøre indsigelse mod betalingen. Det er gratis at gøre indsigelse, hvis denne er berettiget. Hvis det viser sig, at det alligevel er dig, der har gennemført betalingen, opkræver Skjern Bank et gebyr.
Se Skjern Banks prisbog her.

Nedenfor kan du se, hvilke indsigelsesmuligheder du har.

Læs mere om dine indsigelsesmuligheder:

Eftersendelse af dokumentation:

Hvis du skal eftersende dokumentation til Skjern Bank skal du sende det via Besked I Netbank. Hvis du har spørgsmål til din indsigelse er du velkommen til at kontakte os på [email protected].

Aktivér betalingskort

Har du fået et nyt kort, der skal aktiveres? 
Se her, hvordan du får det aktiveret.

Aktivér kortet i Netbank 

  • Log på Netbank
  • vælg 'aktivér kortet' i beskedboksen i højre side, når du er logget på

Aktivér kortet via telefonen 

  • Ring til 44 89 73 50
  • Tast kortnummeret (16 cifre på kortets forside), afslut med #
  • Tast 0 samt de sidste 4 cifre i dit cpr. nummer (i alt fem cifre), afslut med #

Aktivér den kontaktløse funktion
Første gang du sætter kortet i en kortterminal og taster din pinkode, bliver den kontaktløse funktion i kortet aktiveret. Herefter kan kortet bruges kontaktløst. 

Kontakt os 
Mistænker du, at brevet med dit nye kort har været åbnet, eller er oplysningerne på kortet ikke korrekte, skal du kontakte os, inden du aktiverer kortet.

Beskyt betalingskort

En række webshops har indført Verified by Visa og MasterCard SecureCode som et ekstra sikkerhedstjek, når du betaler med dit Visa/Dankort eller MasterCard.

Læs mere om løsningerne via linket herunder:

Verified by Visa og MasterCard SecureCode

Support - Selvbetjening

Send sikker post

Sikker post via eBoks

Nogen gange er der behov at sende fortrolige oplysninger som CPR-nr., legitimation og andet til Skjern Bank. Hvis du eksempelvis ikke er kunde i Skjern Bank endnu kan du nemt vedhæfte disse oplysninger via eBoks.dk således.

 Log på e-Boks Privat ligesom du plejer.

1. Vælg "Skriv ny post"

  

2. Søg via modtagerfeltet...


 

eller søg via kategori


3. Vælg hvad forespørgslen drejer sig om 

 



Sikker mail TLS-kryptering

I henhold til persondataforordningen, GDPR, sender Skjern Bank udelukkende e-mails til en mailadresse der understøtter TLS-kryptering (sikker mail). Hotmail og gmail betegnes som sikker mail.

De fleste mailudbydere har aktiveret TLS-sikkerhed, men er du i tvivl hvorvidt din mailudbyder understøtter TLS-krytering, er vores anbefaling, at du tager kontakt til din udbyder.

Understøtter din mailudbyder ikke TLS-kryptering, kan du sende sikker post via Netbank eller eBoks se info her på siden.
 

Sikker post via Netbank

Nogen gange er der behov at sende fortrolige oplysninger som CPR-nr., legitimation og andet til Skjern Bank. Som kunde i Skjern Bank kan du nemt vedhæfte disse oplysninger via Netbanken således.

Log på Netbank Privat ligesom du plejer.

1. Se besked fra din rådgiver via fanen "Meddelelser" i Netbank overblik


 

2. Åben post fra banken ved at klikke på linket, eller via kuverten øverst til højre


 

3. Se eksempel på besked til banken her


Hvordan gør jeg indsigelse?

  • Jeg kender ikke noget til transaktionen

    Du har intet kendskab til nogle køb, der er foretaget med dit kort og har mistanke om misbrug.

    Først skal du spærre dit kort:

    Klik her og se hvordan

    Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse, så bliver du ledt sikkert gennem processen

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Jeg har ikke modtaget mine varer

    Her kan du gøre indsigelse, hvis du har købt en vare på nettet og varen ikke er leveret. Du kan tidligst gøre indsigelse 15 dage efter forventet leveringstidspunkt. Indsigelse skal foretages inden 8 uger efter det forventede leveringstidspunkt. Før indsigelse kan foretages, skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen.

    Du kan også gøre indsigelse, hvis du har forsøgt at downloade programmer, musik og lignende, som er mislykket, men som alligevel er blevet trukket på dit kort.

    Du kan f.eks. have bestilt og forhåndsbetalt en flyrejse, billeje eller et hotelophold, men du har ikke fået tilsendt en mail med billetter, lejeaftale eller bookingbekræftelse.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Ordrebekræftelse eller
    • Detaljeret beskrivelse af den vare/ydelse, som firmaet skulle levere inklusiv bestillingsdato og leveringsdato
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)

    Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Jeg har modtaget en forkert vare

    Her kan du gøre indsigelse, hvis den modtagne vare/ydelse ikke svarer til købsnotaen/fakturaen eller at varen er defekt ved modtagelsen.

    Før indsigelse kan foretages, skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen (ved kopivarer er det dog ikke et krav). Du skal ligeledes kunne dokumentere, hvornår forretningen har fået tilsendt den returnerede vare. Vare eller service var defekt eller levede ikke op til beskrivelsen. Indsigelse kan tidligst foretages efter 15 dage efter denne returnering. Indsigelse skal foretages inden 8 uger fra varens modtagelse – eller modtagelse af besked om, at varen er tilbageholdt som kopivare.

    Specielt ved kopivarer
    Der er ikke krav om, at du skal kontakte forretningen inden indsigelse, hvis er tale om en kopivarer. Men der kræves dokumentation, der påviser, at der er tale om en kopivare fra en officiel forretning, lokale toldmyndigheder, eller i henhold til en vurdering foretaget af rettighedshaver.

    Hvis du har modtaget en kopivare, skal den ikke nødvendigvis returneres før du kan gøre indsigelse. Men du skal kunne redegøre for, hvor varen befinder sig.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Ordrebekræftelse eller detaljeret beskrivelse af den vare/ydelse, som firmaet skulle levere
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance). Se ovenfor ved eventuelle kopivarer
    • Datoer for modtagelse og evt. returnering af varen

    Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Jeg har annulleret et køb, men modtager ingen tilbagebetaling

    Efter udstedelse af en kreditnota, eller modtagelse af en returvare, har forretningen 14 dages frist til tilbagebetaling.

    Først efter udløbet af fristen kan der gøre indsigelse. Indsigelse skal ske inden 8 uger fra oplyst leveringsdato. Du skal altid først have forsøgt at løse problemet med forretningen. Har du ikke en kreditnota, skal du vedlægge dokumentation for, at ydelsen er afbestilt eller varen er sendt retur, f.eks. en kvittering om leveringen, samt forretningens accept af, at du returnerer varen. På varer købt udenfor EU har du ikke automatisk returret.

    Bemærk: Du skal altid gøre indsigelse inden 8 uger fra en bekræftet leveringsdato – også selvom du har annulleret handlen.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Ordrebekræftelse, faktura og evt. kreditnota
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)
    • Datoer for modtagelse og returnering af varen (postkvittering for returnering og evt. Track & Trace nr.)

    Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Jeg er blevet trukket for et opsagt abonnement

    Du har f.eks. bestilt en prøvepakke, men bliver trukket yderligere.

    Bemærk: Hvis du bestiller en prøvepakke eller et prøveabonnement, forpligter du dig normalt samtidig til en løbende levering, når du godkender handelsvilkårene. I nogle vilkår accepterer du, at betale den fulde pris, hvis du ikke sender varen retur efter prøveperioden.

    Du kan gøre indsigelse, når du har opsagt dit abonnement iflg. opsigelsesvilkårene og beløbet stadig bliver trukket på din konto. Du skal gøre indsigelse inden 8 uger.

    Du må forvente, at firmaet skal bruge mindst en uge på at registrere din opsigelse og stoppe yderligere træk. Et godkendt beløb, som er foretaget før abonnementet er opsagt, kan man ikke gøre indsigelse imod.

    Før du gør indsigelse, skal du selv kontakte firmaet for at få tilbagebetalt den/de beløb, som fortsat bliver trukket. Hvis du ikke selv kan løse sagen med firmaet, kan du gøre indsigelse.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Dokumentation for opsigelse af abonnementet
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)
    • Datoer for modtagelse og returnering af fysiske varer (postkvittering for returnering og evt. Track & Trace nr.)

    Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Beløbet er større end det jeg har godkendt

    Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb, der er trukket på din konto ikke er identisk med det beløb, du har accepteret.

    Indsigelse skal foretages inden 8 uger. Husk at vedlægge dokumentation for det korrekte beløb. Du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, inden der gøres indsigelse. Det skal fremgå, hvordan og hvornår du har kontaktet forretningen, og hvad der er kommet ud af din henvendelse.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Nota, faktura eller købsaftale med det rigtige beløb
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)

    Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • En forretning har trukket et beløb som vi ikke har aftalt (eks. billeje, hotelophold etc.)

    Du har ikke accepteret transaktioner fra hotel, biludlejer eller krydstogt.

    Du er trukket for ekstra ydelser fra hotel, biludlejning, krydstogt, eller andet. Oftest dækker transaktionerne forbrug af minibar, telefon, brændstofpåfyldning, skader, parkeringsbøder osv.

    Denne indsigelsesårsag kan benyttes, når du har gennemført og anerkender en tidligere betaling fra samme hotel, biludlejer eller lign.

    Som kortholder skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen/hotellet, og det skal fremgå, hvordan og hvornår forretningen er kontaktet, og hvad resultatet blev. Indsigelse skal foretages inden 8 uger. Det skal fremgå af din indsigelse, hvorfor du ikke kan acceptere den betaling, som forretningen mener at have krav på.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Kopi af oprindelige aftale (reservation mm)
    • Billejekontrakt og lignende tillige med slutopgørelse og anden modtaget dokumentation for krav om efterbetalingen
    • Resultatet af henvendelsen til udlejningsfirma eller hotel (kopi af mailkorrespondance)

    Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.