Vi har i Skjern Bank en lang
tradition for at understøtte det lokale forenings- og kulturliv. Foreningerne
har en stor værdi for mange i lokalsamfundet og vi ønsker at understøtte og
bakke op om det gode og ofte frivillige foreningsarbejde, der foregår.
Som foreningskunde,
samarbejder du med en ansvarlig og lokal forankret bank. Vi lægger vægt på nærvær
og personlig kontakt. Det personlige kendskab og vores store ekspertise i
foreningsforhold, bruger vi til at sammensætte den bedste løsning til
foreningen.
Et særligt fokus på hvidvaskning
og terrorfinansiering, øger alle pengeinstitutters krav om kundekendskab. For
at optimere processen og dermed spare både bestyrelsen og banken for et tidskrævende
arbejde, har vi valgt at stille et værktøj til rådighed for alle foreningskunder.
Systemet hjælper bestyrelsen med at indsamle de lovpligtige dokumenter. Du
bliver som foreningskunde automatisk inviteret ind i systemet, som hjælper med
at indsamle og sende dokumentationen til banken.
Foreningsværktøjet hjælper alle typer af
foreninger med at samle og optimere arbejdet i bestyrelsen. Samtidig hjælper
det bestyrelsen med at overholde de nye lovkrav fra datatilsynet og
Finanstilsynet. Du kan læse om samarbejdet med Unioo her >>.
Ny foreningskunde?
Ønsker du at blive
foreningskunde i Skjern Bank, er der en række forhold foreningen skal informere os om. Disse oplysninger skal indsamles og sendes igennem et bestyrelsesværktøj,
som vi stiller til rådighed for foreningen.
Banken har - ligesom
alle andre pengeinstitutter - pligt til at opbevare denne dokumentation for at
overholde reglerne i hvidvaskningsloven
- Kopi af vedtægter med tegningsregler
- Generalforsamlingsreferat, referat fra bestyrelsesmøde eller stiftelsesdokument
- Kontaktinformation på bestyrelsesmedlemmer
- Legitimationsdokumenter (Kopi af pas/kørekort samt sundhedskort) på bestyrelsesmedlemmer, samt personer der kan tegne foreningen og har adgang til foreningens konti
- Formål og
omfangsskema
Foreningen er som kunde
forpligtet til at holde banken løbende opdateret, ved eksempelvis udskiftning i
bestyrelsen. Oplysningerne modtager vi via et online værktøj,
som hjælper bestyrelsen med både indsamlingen og det daglige bestyrelsesarbejde
Læs meget mere om bestyrelsesværktøjet via linket herunder.
Kontakt os
Har du spørgsmål til det at være foreningskunde i Skjern Bank, er du velkommen til at kontakte os pr. mail. Du får hjælp via mailadressen herunder.